Вести

Гамла Стан

Гамла Стан


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Гамла Стан, што дословно значи „Стари град“ је историјска четврт главног града Шведске, Стокхолма.

Датира из 13. века, Гамла Стан се првобитно звао „сјалва стаден“ што значи „сам град“ и углавном се налази на острву Стадсхолмен.

Гамла Стан се састоји од мреже калдрмисаних улица, северно-немачке архитектуре и прелепих отворених тргова, од којих је најпознатији Сторторгет. Сторторгет је био место Стоцкхолмског Блоодбатх -а, масакра над племићима 1520. године, а трг је сада дом зграде Стоцкхолмске берзе.

Стари град је место вековне историје и садржи бројне значајне атракције, међу којима није ни Стокхолмска катедрала Светог Ерика.

Још једно запањујуће верско место у Гамла Стану је прелепа средњовековна црква Риддархолмен, једна од најстаријих грађевина у Стокхолму и место сахране шведских монарха. Риддархолмен је у близини чувене Стокхолмске краљевске палате из 18. века.

Најбољи начин да уживате у Гамла Стану је само шетња и истраживање.


Стари град Стокхолма и#8211 калдрмисане улице, скривени тргови и#038 уличице

Очаравајући и невероватно добро очуван Стари град у Стокхолму једна је од најбољих дестинација за све посетиоце Шведске. Познат и као Гамла Стан, овај шармантни и добро очувани први град овог величанственог града, најбољи је у Европи.

Постоје величанствене зграде, градски тргови намењени састанцима, градске куће избледеле од зарђале сенфа, очаравајуће уличице и јединствени калдрмисани улични лавиринт.


Гамла Стан

Гамла Стан, Стари град, састоји се првенствено од острва Стадсхолмен. Град датира из 13. века и састоји се од средњовековних уличица, калдрмисаних улица и архаичне архитектуре. Севернонемачка архитектура имала је снажан утицај на изградњу Старог града. Гамла Стан је један од најбоље очуваних старих градова у северној Европи.

Центар Гамла Стана је Сторторгет, сликовити велики трг који је окружен старим трговачким кућама, укључујући и зграду Стокхолмске берзе. Трг је био место Стоцкхолмског Блоодбатх -а, где је дански краљ Цхристиан ИИ у новембру 1520. масакрирао шведске племиће. Следећа побуна и грађански рат довели су до распада Калмарске уније и избора за краља Густава И.

Осим што је дом Стокхолмске катедрале, Нобеловог музеја и цркве Риддархолм, Гамла стан се такође може похвалити и Кунглига слоттетом, шведском барокном Краљевском палатом, изграђеном у 18. веку након што је претходна палата Тре Кронор изгорела. Кућа племства (Риддархусет) налази се на северозападном углу Гамла стан. Ресторан Ден гилдене фреден налази се на Остерланггатану. Послује од 1722. године и према Гинисовој књизи рекорда је најстарији постојећи ресторан са непромењеним ентеријером. Кип Светог Ђорђа и змаја (скулптуру Бернт Нотке) може се наћи у Стокхолмској катедрали, док је Риддархолмскиркан краљевска погребна црква. Боллхустаппан, мало двориште у Слоттсбацкену иза Финске киркан, јужно од главног прилаза Краљевској палати, дом је једне од најмањих статуа у Шведској, дечака од кованог гвожђа. Плоча одмах испод статуе каже њено име Јарнпојкен ("Тхе Ирон Бои"). Створила га је Лисс Ерикссон 1919.

Од средине 19. до средине 20. века Гамла стан се сматрао сиротињском четврти, многе његове историјске зграде остале су у лошем стању, а непосредно након Другог светског рата срушено је неколико блокова заједно са пет уличица ради проширења Парламента. Од 1980 -их, међутим, постао је туристичка атракција јер су шарм његове средњовековне, ренесансне архитектуре и каснијих додатака вредновале касније генерације.


Историја Стокхолма: Гамла Стан (1. део)

Штокхолм се такође назива градом између мостова. Доживети средњовековни Стокхолм лутајући кроз калдрмисане савезнике Гамла Стана, осећа се некако као да се враћате у прошлост.

Немогуће је замислити да је овај прелепи Јединствени и шармантни Стари град некада био округ који карактеришу пороци, бабарска убиства, невероватна беда и смеће.

Дозволите ми да вас поведем на путовање уназад у 13. век када је основан овај прелепи град. Штокхолм се први пут помиње као град 1252. године и у великој мери га је изградио шведски владар Биргер Јарл.

Брзо је растао као резултат трговинског споразума склопљеног са немачким градом Либеком. Овај споразум осигурао је трговцима у Лубецку слободу од царинских дажбина за трговину у Шведској, као и право да се тамо настане.

Биргер Јарл је изградио градски зид и утврђења око гамла Стана како би изгледао улаз у језеро Маларен.

Званично се град сматрао шведском престоницом 1436. Након дугогодишњих сукоба између Данаца и Швеђана, Густав И Васа је 1523. године ослободио Стокхолм од данске власти.

Од тада па надаље Гамла Стан је била краљевска резиденција Густава Васе. Огромна проширења и скупа реновирања изведена су у периоду док су он и касније његов син Јохан 3. били на власти.

Други део ускоро следи … Ако желите да прочитате још један пост на блогу - кликните овде - Тема: Стоцкхолм Скривени драгуљи | 4 Идеје за локацију снимања фотографија Стоцкхолм


Пешачка тура Гамла Стан – Аутентично искуство

Наш Гамла Стан пешачка тура је без сумње аутентично искуство које вас враћа у историју. Затворите очи и замислите да сте путник кроз време спреман да се вратите много векова уназад. Кад се пробудите, 1252. Ово је година рођења у Стокхолму. Одлазећи на ову пешачку туру по Гамла Стану, чека вас права посластица. Не само да је стари град а очаравајуће место препуно древних прича, али има и много шарма. На пример, слатке уличице, шарене куће и необични тргови. То је такође локација на којој се смена стражара свакодневно дешава у Краљевској палати. Такође, невероватни ресторани ће вам заголицати укус. Други најстарији ресторан на свету се налази у месту Гамла Стан.

За разлику од других тура, гребемо више од површине. На пример, можете чути приче о џелатима, вековном камењу руна, фонтанама и вези између старог града и Фландрије у Белгији. Гамла Стан је место пуно мистерије, па добродошли у само срце овог изузетног града.

Шетња шведским парламентом у обиласку Гамла Стана

Стоцкхолм

У целини, развој Стокхолма се поклапа са развојем Гамла Стана. Иако се простире на 14 острва, стари град је само језгро града. Државник Биргер Јарл га је 1252. године пронашао ради заштите Шведске од инвазија. Некада мало насеље ограђено градским зидинама, Стокхолм је неизмерно нарастао. Данас то није само најмногољудније урбано подручје у Скандинавији, већ је то и културни, политички и медијски центар Шведске. Као и други велики градови, Стоцкхолм има велику популацију. У граду има око 1 милион људи и око 1,6 милиона у једанаест општина. Штавише, Гамла Стан има приближно 3000 становника.

О овој турнеји

Наша пешачка тура по Гамла Стану почиње у Густаву Адолфс Торгу у опери. Не само да имате леп поглед, већ ћете и разумети зашто се стари град некада звао ‘Град између мостова. ’ Након кратког увода и шта нас очекује, започињемо нашу туру откривања овог јединственог места. За разлику од других градова са старим градом, Гамла Стан постоји од 4 острва. Прво, ту је Риддархолмен. Друго, имате Хелгеандсхолмен. Треће, добијате Стр? Мсборг и на крају, али не и најмање важно, ту је Стадсхолмен. Ово друго је без сумње острво које сви сматрају Гамла Стан. На нашој пешачкој тури откривате сва острва и по чему су јединствени. Ово је без сумње најпотпунији обилазак овог краја.

Пешачка тура по Пр? Стгатану у Гамла Стану

Све у свему, највише времена проводите на острву Стадсхолмен. У њој се, на пример, налазе Краљевска палата и Нобелов музеј. Штавише, то је и место где се догодило стокхолмско крвопролиће. Штавише, има их необичне улице, шармантни тргови и мали детаљи који дају сјајне приче. Пролазимо кроз лавиринт уличица док се враћамо у прошлост. Ова турнеја је посебно интересантна ако волите историју и желите да копате само мало дубље. Уз очигледније знаменитости, учите о историји назива улица, важности одређених тргова, зашто су нека подручја избегнута у средњем веку и суживоту Швеђана и Немаца. Ова турнеја се завршава традиционалним Шведска Фика (топли напитак и лепиња са циметом). Ово је без сумње највећа шведска навика коју можете стећи након шетње.

Пешачка тура по Старом граду –? Шта очекивати

Наша пешачка тура у Гамла Стану пролази поред најмање улице у Стокхолму

Практичности

  • Време: Свакодневно у 10, 13.30 и 16.00
  • Састајалиште: Густав Адолфс Торг (испред Опере)
  • Трајање: 2 – 2,5 сата (зато обавезно понесите удобне ципеле)
  • Удаљеност: 2-5 км
  • Резервишите најкасније 48 сати унапред
  • Алергије / нетолеранције (за шведску Фику): Молим ступите у контакт ако имате посебне захтеве
  • Мин. 4 учесника
  • Макс. 15 учесника
  • Само за одрасле (18+)

Укључено

  • Водич
  • Пешачка тура
  • Гамла Стан Знаменитости и атракције које морате видети
  • Скривени драгуљи
  • Приче
  • Пхото Оппортунитиес
  • Традиционална шведска Фика (топли напитак и лепиња са циметом)
  • Срећна сећања

Приватне резервације, упити и контакт подаци

За ову пешачку туру Гамла Стан могуће је резервисати приватну туру. Ако сте група пријатеља или породица са децом, то је одлично решење. Поготово ако не желите друге госте на свом путовању. Штавише, такође је опција ако нема довољно учесника. У том случају можете резервисати и приватну турнеју. Само кликните Резервишите приватну туру ’ при одјави. Наплаћује се додатна накнада по особи. За сва питања која се односе на ову турнеју, позовите нас +44 (0) 7783 152151 или попуните наш Контакт формулар. Одговарамо у најкраћем могућем року.


Гамла Стан - Историја

Смештен на малом острву у срцу Стокхолма, Гамла Стан, или Стари град, лавиринт је средњовековних улица. Гамла Стан је препун историјских атракција, укључујући Стокхолмску катедралу и краљевску палату.


Пар седи уз јужну риву Гамла Стана.
Поглед на стару палату са риве.

Сторторгет, главни трг Гамла Стана, дом је шармантних кафића и Нобеловог музеја.
Креативан начин оглашавања крстарења по Стокхолмском архипелагу.

Анди чека своју кафу.
Сусанне ужива у кафићу Цхокладкоппен.

Погледајте огромну чинију кафе.
Зачињено циметом и кардамомом, то је укус који заиста паше.

Излежавање на сунцу.
Миме статуе се припрема за наступ.

Сахат -кула Сторкиркан, стокхолмска катедрала.
Главни пролаз катедрале.

Џиновски канделабар са главним витрајем у позадини.
Хорде туриста истражују катедралу.


Свети Георгије и аждаја.

Детаљ органа луле.
Огромне слике красе зидове катедрале, најстарије зграде у граду.

Трг иза катедрале.
Промена страже у 10 сати испред Кунглига Слоттет, краљевске палате.




Енди чита о палати у свом водичу.

Поглед на катедралу од улаза у палату.
Главни улаз у палату.

Стражар на капији палате. Ниједан неће проћи - барем не ако претходно не платите карту.

Улаз у краљевску ризницу, са стране палате.
Шетња пса дуж трга ризнице.

Стражари над ризницом, пријете јој туристи са свих страна свијета.
Катедрала и ризница дуж риве.

Сусанне позира иза палате близу риве.
Поглед на западну риву, иза краљевске палате.


Отац и син добијају балон.


Погледи на острво Остермалм из луке Гамла Стан.

Огромна камена капија означава улаз у парламент.
Поглед западно од Гамла Стана, снимљен од парламентарног моста до Норрмалма.

Прозори типичне зграде Гамла Стан.
Поглед на Витешки врт.

Витешка црква, последње почивалиште шведске краљевске породице.
Други поглед на цркву.

Још једно гледиште.
Трајектни терминал Стромкајен, североисточно од Гамла Стана.

Поглед на катедралу из правца Сторторгета.
Свети Георгије убија аждају на малом тргу.

Сусанне лута мирном споредном улицом.
Још једна посета кафићима Сторторгет.

Сусанне и Анди уживају у издашним здјелама цафе ау лаит.

Трајектна флота Гамла Стана.
Реплика викиншког брода налази се уз обалу.

Ова страница је направљена на Мацинтосх -у користећи ПхотоПаге од Јохна А. Винка.


Пешачка тура архитектуре у Гамла Стану, Стокхолм

Штокхолмски Гамла Стан је место где је почео Стоцкхолм, 1252. године, и један је од највећих и најбоље очуваних средњовековних старих градова у целој Европи.

Историја Гамла Стана је фасцинантна као што мислите: све до 13. века Стокхолм није чак био ни главни град Шведске - та част припала је оближњој Сигтуни. Када је ратовање ослабило Сигтуну, влада је морала да пронађе нови дом. До 19. века Гамла Стан се звао Стаден (Град), углавном зато што у Стокхолму није било много више од овог малог острва, са околним острвима званим малмарна (гребени). У ствари, тек 1980. Гамла Стан је постала службено име - пре тога се звало 'Стаден меллан броарна“, Или„ Град између мостова “.

Архитектура Гамла Стана, који има снажан утицај на северну Немачку, изузетно је добро очувана, што је донекле изненађујуће када се узме у обзир да је ово некада била сиротињска четврт која је склона пљачкашким бандама које посећују град. Био је пренатрпан и заражен болестима све до почетка 20. века, а тек почетком 1980-их постао је туристичка атракција. Дио подручја након Другог свјетског рата срушен је како би се направио простор за проширење парламента, а до данас је остало само 370 структура.

Краљевска палата је главна атракција у Гамла Стану, иако садашња није оригинална. Ископавања касних 1970 -их открила су трагове дрвета који датирају из 10. века. Почеци оног који данас познајемо, који је један од највећих у Европи, датирају из 13. века, а средином 16. века постао је главна краљевска резиденција. Холандски архитекта Виллем Бои био је главни мозак иза претварања средњовековне тврђаве у ренесансну палату, док је архитекта палате Ницодемус Тессин Млађи надгледао радове из 1692.

Близу Краљевске палате ћете пронаћи Сторкиркан (Стокхолмска катедрала). Изграђен у 13. веку у готичком стилу, преуређен је у барокном стилу средином 1700-их. Сторкиркан је најстарија црква у Гамла Стану и седиште је цркве Шведске и бискупа Стокхолма. Овде ћете пронаћи најстарију познату слику Стокхолма, Вадерсолставлан (Слика сунчевог пса), која датира из 1636. Сторкиркан ту се одржавају краљевски догађаји, попут венчања, као и велики државни догађаји.

Стокхолмска катедрала би могла бити место где се краљевске породице венчавају, али црква Риддархолмен то далеко надмашује у одељењу за изглед. То је једина преостала средњовековна опатија у граду и једна од најстаријих зграда у деловима Стокхолма која датира из века, када је била манастир. Некада је то била погребна црква шведске монархије, са краљевским личностима Густава ИИ Адолфа и Карла КСИИ који су заузимали почасна места. Архитекта Виллем Бои дизајнирао је оригинални торањ, који је уништен 1835. године, и замењен садашњим кулом од ливеног гвожђа, које чини део једне од најпознатијих слика Стокхолма.

Ресторан Ден Гилдене Фреден (Златни мир) ради од 1722. године и најстарији је постојећи ресторан на свету са оригиналним ентеријером. То је такође један од најбољих примера кафане из 18. века и ради од почетка својих послова у процвату, а тамо је рано живео вољени шведски трубадур Карл Белман.

Борсхусет (Зграда берзе) била је првобитна зграда берзе, изграђена између 1773. и 1778. године према грађевинским цртежима Ерика Палмстедта. Од 1914. био је дом Шведске академије која користи зграду за састанке и одлучивање о добитнику Нобелове награде за књижевност. Овде ћете такође пронаћи Нобелов музеј и Нобелову библиотеку.

Иако многе зграде у Гамла Стану нису добро документоване, јер су се сматрале стамбеним простором за сиромашне, а вековима им се није посвећивала мала пажња, ово подручје је магично место за лутање. Скоро све структуре датирају стотинама година и док лутате уличицама осећаћете се као да сте се вратили у прошлост.

Помоћу наше приручне карте пронађите пут кроз архитектуру стокхолмског Гамла Стана:


Шетња старим градом (Гамла Стан) (самовођена), Стокхолм

Музеј средњовековног Стокхолма (Стоцкхолмс Меделтидсмусеум) је препознатљива галерија са изузетном причом. Централно лоциран северно од Краљевске палате, настао је захваљујући богатству открића откривених током опсежног археолошког ископавања (названог Риксгропен, "Национална/државна јама" због своје дубине и величине, укључујући преко 50.000 метара тла) 1978-80. . Како би налази били доступни широј јавности, планирана подземна гаража на том месту уступила је место музеју, отвореном 1986. Овај најсавременији објекат, који је дизајнирао уметник Керстин Ридх, добио је домаће и међународне хваљен и освојио награду Европски музеј године 1986.

Музеј посетиоцима омогућава да доживе средњовековни Стокхолм. Изложба садржи преко 850 предмета и артефаката - зидане куће и сепаре, радионице, луке и вјешала - пресликавајући историју подручја Старог града све до 1250 -их до 1520 -их. Део изложбе састоји се од Градског зида који је 1530 -их година изградио Густавус Васа. 2010. године, на прославу 800 година од рођења Биргера Јарла, оснивача Стокхолма, музеј је отворио изложбу са реконструкцијом његовог лица.

Музеј средњовековног Стокхолма производи тематске изложбе са средњовековним нагласком и организује предавања, симпозијуме и програме. Укључује се у широке образовне активности у којима су дјеца, омладина и школе кључна циљна група. Музеј има продавницу која продаје књиге које се односе на средњи век, као и разгледнице и накит.

Зашто бисте требали посетити:
Занимљиви експонати и очувани археолошки остаци - готово можете „намирисати“ стара времена!
Унутрашњост је много већа него што изгледа како су приказани на шведском и енглеском језику.
Деци би се ово заиста допало - постоји велики број експоната дизајнираних посебно за њих.

Савет:
Уз минималну накнаду, музеј нуди вишејезичне аудио туре на енглеском, немачком и француском језику.

Радно време:
Уто, Чет-Нед: 12-17: 00 Среда: 12-8: 00 Улаз бесплатан
Бесплатне туре са водичем на енглеском језику: уто-нед: 14-22: 30х (јул-август)

2) Краљевска палата (морате видети)

Дом Шведске монархије, Стокхолмска палата је свечана и формална резиденција краљевске породице (стварна резиденција је у палати Дроттнингхолм). Овде краљ Шведске обавља своје дужности шефа државе. Палату окружују друге величанствене зграде, попут зграде парламента која изазива пажњу вредну владе.

Првобитна зграда на овом месту била је тврђава још у 15. веку. Под владавином краља Јована ИИИ у 16. веку, тврђава је претворена у луксузну барокну палату коју је дизајнирао Никодим Тесин Млађи, који је такође био дизајнер палаче Тессин. Посетиоце палате дочекује Хогвактен, шведска краљевска гарда, чија историја сеже до средњовековне Шведске и додаје много интриге овој величанственој структури. У сенци изузетног бакарног крова, здање од опеке са фасадама од пешчењака има 660 прозора, преко 1400 соба, неколико бујних дворишта и каже се да је једно од највећих на свету.

Савет:
Увек је добро отићи на обилазак ради персонализованијег искуства, али собе су добро означене на енглеском.
Соба ризнице, са свим регалијама, оправдала би обилазак јер заправо можете научити шта гледате.

3) Стокхолмска катедрала (морате видети)

Стокхолмска катедрала, иначе позната као црква Светог Николе или Велика црква, је циглана грађевина у готичком стилу у срцу Стокхолма за коју се каже да ју је изградио градски отац Биргер Јарл. Црква је служила римокатоличкој заједници до 1527. године, након чега је претворена у лутерански протестант. Касно у средњем веку, поново су га заузели римокатолици и до данас је остао под управом Стокхолмске надбискупије. Катедрала је била омиљено место за многе церемоније и прославе у Шведској, укључујући краљевска венчања, погребне службе и крунисања.

Посетиоци места желеће да виде велику дрвену статуу Светог Георгија и Змаја, која је исклесана у 15. веку. Кип је такође реликвијар и данас садржи реликвије омиљених локалних светаца. Минбер је исклесао Бурцхард Прецхт и одличан је пример стила француског барока. На предњој страни проповједаонице приказана је библијска прича из Матеја 15: 21-28, жена из Ханане, док на вратима проповједаонице приказан је врхунски приказ главе Исуса Христа. Црква је обложена посебним краљевским клупама, које су украшене плавим баршунастим везеним пресвлакама.

Зашто бисте требали посетити:
Архитектонски занимљив, културно обогаћен и веома миран.

Савет:
Проверите да ли постоје бесплатни концерти оргуља (обично у подне) и други догађаји.
Узмите брошуру јер је од велике помоћи у објашњавању неколико главних фокуса унутар катедрале.

Радно време:
Свакодневно: продужено радно време од 9 до 16 часова радним данима до 17 часова у јуну и јулу и 18 часова у августу

4) Музеј Нобелове награде (мора се видети)

Ако желите да учите о Алфреду Нобелу (1833–1896), бриљантном научнику чији је интерес за очување мира светски познат, као и о Нобеловим и Нобеловим добитницима, свакако посетите Нобелов музеј, раније Нобелов музеј (Нобелмусеет). Музеј је отворен у пролеће 2001. године, обележавајући стогодишњицу Нобелове награде. Његова стална поставка укључује многе артефакте које су лауреати донирали, представљене заједно са њиховим личним животним причама, почевши од нобеловаца 1901. године па све до данашњих дана, укључујући истакнуте појединце попут Марие Цурие, Нелсона Манделе и Винстона Цхурцхилла.

Музеј слави достигнућа и сећање на нобеловце огромним низом изложби, филмова и научних продукција. Изложба Културе креативности води посетиоце на екскурзију кроз процес одабира добитника Нобелове награде од састанка до самог банкета.

Ниједан такав банкет није потпун без узорка чувеног Нобеловог сладоледа који се сваке године послужује на свечаној додели награда. Откријте сваког од 840 нобеловаца и оно што су они допринели друштву. Свакодневно се нуде вишејезични обиласци, укључујући енглески. Музеј је такође домаћин бројних јавних догађаја, конференција и радионица, а радиће и са гостима како би изашао у сусрет њиховим потребама.

За посетиоце који желе да понесу део музеја кући, на располагању је продавница сувенира. Један од најпопуларнијих предмета овде је златна медаља Алфреда Нобела направљена у тамној чоколадној фер трговини. Још један је шведски бомбон „динамит“ са укусом бибера јалапено, плус много образовних играчака за децу, књиге добитника Нобелове награде и о њима, и други јединствени предмети који се не могу наћи нигде другде осим овде.

Ту је и бистро Нобел са Нобеловом чоколадом, шведским колачима, као и пуним ручком и вечером. У бистроу служе и јединствени Нобелов сладолед, као и Нобелов чај који се обично служи на годишњем Нобеловом банкету.

Савет:
Придружите се енглеској турнеји да бисте максимално искористили своју посету.

Радно време:
Уто-Чет: 11:00 до 17:00 Пет: 11:00-20:00 (септембар-мај) Сваког дана: 9:00-20:00 (јун-август, осим 21-22 јуна-затворено)

Слободан улаз:
Пет: 17-20х (септембар-мај) Стоцкхолм Пасс, Стоцкхолм Кеи оф Хонор, ИЦОМ, ААМ, СМИ, ВФТГА

Дневне енглеске туре (укључујући турнеју Мартин Лутхер Кинг Јр):
Уто-Пет: 11:15, 13:15, 15:15, 16:00 (МЛК) Суб-Нед: 10:15, 11:15, 12:15, 13:15, 15:15, 16:00 (МЛК)

5) Сторторгет (Велики трг) (мора се видети)

Сторторгет (& "Велики трг") у Гамла Стану никада није био стилски представљени комад сличан онима који су пронађени у срцу многих других европских градова током средњег века. Настао је постепено, са зградама и блоковима који окружују трг, и даље нагнут према западу, повремено се додајући насумично. Најстарији градски трг, Сторторгет је уметничко и трговачко средиште, традиционално познато по годишњој божићној тржници која нуди невероватне перформансе, јединствене традиционалне рукотворине и раскошне кулинарске ужитке.

То је такође локација зграде Берзе (Борсхусет), у којој се налазе Шведска академија, Нобелов музеј и Нобелова библиотека, коју је пројектовао Ерик Палмстедт и изграђена 1773–1776. Оближњи бунар, који је такође пројектовао Палмстедт, пресушио је 1856. године због надморске висине, па је премештен у Брункебергсторг, али се затим 1950 -их вратио на првобитну локацију, од тада повезан са градским водоводом.

Сторторгет се налази на највишој тачки у Стокхолму и представља пажљиво обновљену верзију историјских зграда, познатих само по њиховим адресама. Међу њима су Сторторгет бр. 3 изграђен 1640 -их година, опште познат као Гриллска Хусет (Грилл Хоусе). Оближња зграда бр. 5 била је још једна некретнина Антонија Грилла, по коме је Кућа за роштиљ добила име. Зграде на броју 18–20 спојене су у једну у 17. веку и назване по Јохан Еберхард Сцхантз. Сторторгет је имао насилну историју, јер је некада био место Стокхолмског крвавог купалишта, које се догодило 1520. године и резултирало је одсецањем глава за више од 80 племића. Њихова тела су остављена да искрваре, остављајући локве крви по целом граду, сабласна порука противљењу данског краља.

Сторторгет бр. 22, са леве стране трга, изграђен је 1758. године и лако се препознаје по зеленој боји. Некада га је окупирао Саксонац Поликарпус Крумбигел, који је био један од најближих пријатеља краља Карла КСИ. Због старинског калдрмисаног камења Сторторгет осећате се као да се враћате у доба Старе Шведске, а пастелне зграде опонашају боје уобичајене у то доба.

Зашто бисте требали посетити:
Стари град (Гамла стан) је далеко најсликовитија област у Стокхолму и иако овај трг на први поглед делује непретенциозно, има јединствен амбијент.

Савет:
Станите у средину и погледајте свуда око себе.

Копманбринкен (& куотМерцхант 'с Слопе & куот) је историјска улица састављена од две падине. Северна падина се обично назива Фискестрандсбринкен (& куотФисхинг Схоре Слопе & куот). Још у средњем веку, све до 1520. године, подручје источно од падина, између уличица Нигранд и Бруннсгранд, некада је било главно рибље тржиште, Фискареторгет. Од оснивања Стокхолма, падине одражавају изворну склоност коју су газили први становници града.

Шетајући улицом, посетиоци ће пронаћи неке од најпознатијих икона, попут реплициране статуе Светог Георгија и Змаја, чији се средњовековни оригинал налази у катедрали Сторкиркан. Ову бронзану реплику излио је Отто Меиер 1912. године. Свети Георгије је приказан као младић у свом борбеном оклопу са копљем на коме је змај. За разлику од оригинала из Сторкиркана, неколико делова статуе је промењено, попут витезове кациге и змаја различито постављених. Свети Ђорђе седи на коњу у природној величини са змајевим ногама које гурају коњу у стомак. Постоље је украшено рељефима мучеништва храброг свеца. Оригинални комад је наручио шведски вицекраљ Стен Стуре 1489.

Некада давно, на уском простору дуж падина и#039 источних страна, где се данас налази статуа Светог Георгија, постојао је читав блок, зван Ацтеон, који се срушио 1829. године. Након урушавања, падине су постале мање стрме и, током 19. века, сматране су као две појединачне улице, одвојене тргом Копманторгет. Две улице су накнадно уједињене у једну, са данашњим именом, 1885.

Дуги низ векова Остерланггатан је био једно од кључних путева у Стокхолму. Давних 1300 -их година улица је излазила ван градских зидина и била је испуњена дрвеним и ковачким радионицама које су подржавале локалну поморску индустрију. Линија обале на крају је гурнута према истоку насипом земље од шљунка и смећа, па је до 14. века улица постала 'дуга улица источно од зида ' (тј. Остерланггатан), далеко од воде, поплочана и обложена продавницама и домове.

Поморска трговина постепено је нестала и до почетка 20. века готово све што је с њом повезано на Остерланггатану је нестало. У оштрој супротности са својим старим данима као двориштем пристаништа, препуном морнара, таверни, путника и трговаца, 1980 -их година, улица се постепено претворила у релативно мирно подручје, упркос бројним ресторанима и продавницама који су привлачили туристе. Историјске зграде попут кабинета Роиал Цоин Цабинет, Штокхолмске концертне дворане и Стокхолмске школе економије налазе се дуж Остерланггатана. Чувена статуа Светог Георгија и Змаја се такође налази овде, у Копманбринкену (Трговачка падина).

Многе кафане, популарне међу пословном масом, низале су се у улици у 17. веку. Међу њима су Рига на броју 19, Холландска Дин (& куот: холандски Слоугх & куот) на броју 21, Форгилда Дракен (& куот; позлаћени змај & куот) на броју 27, Тре Кунгар (& куот; Три краља & куот;) на броју 28, Сверигес Вапен (& куотСвисх Армс & куот), & куот; Звезда & куот] у згради рококоа на броју 45. Од свих ових кафана, само је Ден Гилдене Фреден (& куот; Златни мир & куот;) на броју 51 опстао. Основан 1722. године, помиње се у Гинисовој књизи рекорда као један од најстаријих ресторана са непромењеним ентеријером, који тешко може дати наговештај прљавштине, смрада, редова и беде некад скривених иза свог романтичног имена.

Улицу су посебно волели немачки досељенички трговци и сматрала се средњом класом све до 1800 -их. Преко њега пролази неколико уличица, од којих свака има јединствено име, обично повезано са зградама у њој. Археолошка ископавања касних 1970 -их открила су оригиналну утабану стазу, три метра испод данашњег тротоара, заједно са зидовима од опеке који су некада окруживали град у средњем веку. A good place to explore the historic part of the Swedish capital!

Freden (“Peace”), as it's known locally, received its name from the Peace of Nystad (1721) by which Russia gained control over a hefty chunk of the Swedish territory, but strangely enough and luckily so (hence the Gyldene "golden"), allowed Sweden to keep Finland. One of Sweden's best-known eateries, this is the second oldest restaurant in the world to have retained its original interior, unchanged since the day it opened in 1722, thus making a unique example of an 18th-century tavern and a well-deserved entry to the Guinness Book of Records.

Throughout centuries, Freden has been a central gathering spot for many Sweden's noted authors, painters and songwriters. Anders Zorn bought the place in 1919, effectively saving it from closure. The house in which Freden is located is now owned and secured for posterity by the Swedish Academy. Each Thursday, the Academy (which nominate the winner of the Nobel Prize in Literature) convene here for their weekly dinner. The restaurant initially gained its reputation and fame through the songs written by national poet, Carl Michael Bellman (1740–1795), and more recently by the singer-songwriter, Cornelis Vreeswijk (1937–1987).

Mårten Trotzigs Gränd (“the Alley of Mårten Trotzig”) is named after the merchant and burgher Mårten Trotzig (1559–1617), who immigrated from Wittenberg, Germany to Stockholm in 1581, and eventually became one of the city's richest and most influential merchants. He traded in metals – copper and iron – and bought up properties in the alley in 1597 and 1599, also opening a shop here, thus lending his name to the place. Trotzig met his demise in 1617 when beaten to death during a trip to Kopparberg.

Unique to the area, the alley is known to be the narrowest one, measuring at its smallest part only 90 centimeters in width. Possibly referred to as Trångsund ("Narrow strait") before Mårten Trotzig gave his name to it, the alley was mentioned in 1544 as Tronge trappe grenden ("Narrow Alley Stairs"). It has 36 steps narrowing towards the top, which can be somewhat visually intimidating as the narrowing is very apparent with each step taken upwards.

In 1608, the alley was referred to as Trappegrenden ("The Stairs Alley"), but a map dated 1733 calls it Trotz gr[änd], a name which, using various alternative spellings, was to remain in use, save for an attempt in the late-18th century to inexplicably rename it Kungsgränden ("The Kings Alley"). The alley was closed off in the mid-19th century, not to be reopened until 1945. Its present name was officially sanctioned by the city in 1949.

The German Church – also known as Tyska Kyrkan or St. Gertrude’s Church – is yet another attraction found in Gamla Stan. Back in the Middle Ages, it served a local German community, hence the name, and was built in honor of Saint Gertrude, the patron saint of all travelers. Several famed architects were involved in its design and construction. During the 17th century, the church became a major epicenter for church music in Sweden.

The massive, Baroque-style brick structure boasts a large steeple, which can be seen from several blocks away, along with the impressive copper-covered spire and Neogothic gargoyles perched on the top, overlooking the town. Large windows adorn the building, allowing much light into the interior during the day. The ceiling is adorned with an intricate painting by David Klöcker Ehrenstrahl, who was once a member of the church community. The gilded face of Saint Gertrude decorates the northern gate, while the southern portal is bordered by the statues of Jesus and Moses.

Савет:
Check the schedule – you may be able to catch a musical performance.
Visitors can hear the carillon every day, at 8am and 4pm.
If timing allows, you may see the inside with good lighting and be treated to the spectacular stained glass scenes.

Радно време:
Daily: 10:30am-4:30pm (Jun 15-Aug 15) 11am-3pm (May 15-Jun 15, Aug 15-Sep 15) Wed, Fri, Sat: 11am-3pm, Sun: 12:30-3pm (Sep 15-May 15)
Free admission

This street dates back to the medieval times when it was known as Tverru Gatu ("Cross Street") passing between the eastern city gate (where Köpmantorget is currently located) and where one of the western gates once stood, at which point the street changes name to Tyska Brinken.

There are many historic buildings to be found in Kindstugatan. One of them is the 17th century gray building at Number 4, known as Törnska huset (The Törne House), with two portals the lintel on the left dating from the 17th century, while the lower parts are from the 19th century. The right one, now transformed into a window, used to be the entrance to the backyard. The cartouche on the building is carrying the message “Then Gudh wil hielpa kan ingen stielpa, Anno 1674, Olof Hansson Törne, Margareta Andersen”, which means "God helps those who let Him". The proprietor Törne made his fortune from scratch, became a city mayor, and was finally raised to peerage as Törnflycht. His thirteen children further extended his success story his sons relieved him as a mayor, became county governors, and even governor general, while his daughter Christina (1673–1752) became the wife of Carl Piper (1647–1716).

The wall anchors at Number 8 reveal the building from 1657 which used to be occupied by medical doctor and personal physician to Swedish Queen Ulrika Eleonora the Elder, Johan von Hoorn (1662–1724). The latter introduced obstetrics to Sweden and published The Well-Trained Swedish Midwife (Den Swenska wäl-öfwade JordGumman) book in 1697 thus pioneering the development which by the early 20th century had made maternal mortality in Sweden a third of that in the U.S. Other famous residents here included surgeon Henrik Quant and several pharmacists.

The rose-coloured building at Number 14 is known for being the tavern Fimmelstången (The Thill, “wagon shaft”) were the renowned Swedish poet Lasse Lucidor (1638–1674) was stabbed to death in a fight. While Lucidor also wrote hymns and spiritual songs and renewed the genre, he is mostly remembered for his realistic portrayals of inebriety and his famous poem Skulle Jag sörja då vore jag tokot ("I would be a fool to grieve").

The variety of architectural styles seen in the street include Rococo, Baroque and Renaissance design. The cobble stones are well preserved and the landscaping is lush and green.

Today renowned as one of Gamla Stan's most picturesque and busiest tourist magnets, Västerlånggatan was for many centuries one of the main streets in Stockholm, together with Österlånggatan, both running outside the city walls. During the 15th century, they were collectively called Allmänningsgatan ("The Common Street") or Långa gatan ("The long street"). The current name Västerlånggatan ("the Western Long Street") was officially coined in 1885.

Originally, the street was little more than a pathway following the shoreline, linking the northern city gate, Norrbro, with the southern, Söderbro. In the 15th century, it became a high-traffic paved artery road with dwellings and shops on both sides. During the Middle Ages and the Vasa era, the southern part of the street formed part of the district centered on Järntorget, inhabited by influential merchants. Along the rest of the street, craftsmen had their small workshops, and the northernmost section, stretching between Mynttorget and Storkyrkobrinken, was called Stadssmedjegatan ("City's Smith's Street"), because the blacksmiths and coppersmiths had their shops here, confined outside the city limits due to the risk of fire. In the 17th century, this section was inhabited by goldsmiths which added to its prestige.

Starting the mid 19th century, the medieval street facades were transformed to the taste of the day plaster ornaments and cast iron colonettes mail-ordered from Germany replaced the medieval fronts, resulting in the large shop windows usually displaying some well-preserved interiors.

Throughout the second half of the 20th century, the street scene began to change amid revitalization in its business district, seeing hotels, high-end businesses and restaurants moving in and many old shops, after more than 250 years in business, moving out, forced to relocate or shut down by soaring rents, subsequently replaced by more or less fitting successors marketing tourist-oriented gewgaws.

Today, Swedes and tourists alike love to mingle among the local boutiques, medieval gables and later additions, the street thus preserving its old ways — offering its musicians to Stockholmers hurrying to work in the morning blustering pub-crawlers still vexing stoic dwellers, and the old forged iron signs continuing to ignore the neon signs still tempting passers-by with all sorts of gadgets.

The historic Riddarholm Church dates back all the way to the 13th century. Originally, it was built with two naves but, by the 1400s, one additional nave was added. This church facility represents the last abbey left in Stockholm and is a product of the Protestant Reformation in Sweden.

The place itself has been used as a funeral and memorial church since 1807 and is known for being the final resting place of many Swedish Royal family members. In fact, several chapels here are dedicated to the various kings of Sweden, whose remains rest within. In the chapel of Gustavus Adolphus Magnus lie the bones of Gustav II in a large marble sarcophagus, while the lower crypt holds the bodies of his decedents. The Karolinska Chapel was built in the 17th century and Karl XII is buried beneath a black marble sarcophagus along with his family, while the Bernadotte Chapel honors Karl XIV Johan. The Royal Graveyard at Haga holds remains of other members of the Royal family, while the Haga Wall displays the elaborate shields of the Royal Family members buried in the graveyard.

Why You Should Visit:
Interesting spire and external architecture – the history of Royal Sweden in this one building.

Савет:
Try to catch a guided tour (included in the entry fee) which lasts

45 mins but makes the visit a lot more informative.

Радно време:
Daily: 10am-4pm (Oct-Apr) 10am-5pm (May-Sep)

Wrangel Palace (Wrangelska palatset) is a historic townhouse mansion on Riddarholmen islet in Gamla Stan. Steeped in history, this building was constructed for Count Carl Gustaf Wrangel, and features a combination of architectural styles.

Its southern tower used to be part of the Gustav Vasa defence fortifications dating from the 1530s. Around 1630, the mansion was turned into a palace for Lars Sparre. In between 1652-1670, it was rebuilt and expanded by architect Nicodemus Tessin the Elder, author of many buildings in the Old Town of Stockholm, for Count Carl Gustaf Wrangel. In 1693, a fire broke out and the palace was rebuilt and expanded again, this time to accommodate the royal family after another fire left the Tre Kronor Castle in ruins in 1697.

Following that, Wrangel Palace remained the official Stockholm royal residence until 1754, when the Royal Palace of Stockholm was completed. During that period, it was called Kungshuset (The Kings House). From 1756 to 1928, the palace had housed Svea Hovrätt (the Court of Appeal) and Statskontoret (the State Office). In 1802, after yet another devastating fire, the palace underwent further reconstruction, led by architect C.G. Gjörwell.

Today, its walls are lavishly decorated with paintings of the royal family and their court which accentuates the regal status of the place. When in Stockholm, you may want to spend a few hours exploring this palace.

As of 2003, the House of Nobility (Riddarhuset) has been a private institution which maintains records and acts as an interest group on behalf of the Swedish nobles. Following 1866, when the old Parliament of the Estates was replaced by the then newly established Parliament of Sweden, it has been regulated by the Swedish government. This quasi-official representative body is also authorized to dole out noble titles, such as count, baron, esquire or knight.

Its name literally translates to “the house of knights”, as knights (riddare) belong to the higher ranks of the Swedish nobility, sometimes at par with counts (greve) or barons (friherre). This tradition dates back to the Middle Ages when Sweden, under the Kalmar Union, had only one knight, Sten Sture. All esquires in the country are also represented here most of them being the so-called “untitled” (obetitlad adel).

The building itself was constructed in the mid 1600s, designed by French-born architect, Simon de la Vallée, who started the planning, but was killed by a Swedish nobleman in 1642. The construction was finished by his son, Jean de la Vallée, in 1660.

Throughout the centuries, the building has served multiple purposes. Between the 17th and the 19th century it was a chamber in the Riksdag of the Estates, the Swedish equivalent to the British House of Lords. In the 18th century, it often hosted public concerts, as well as parliament meetings and those of the Academies of Sciences and Literature.

The coats of arms of Swedish noble families are vividly displayed throughout the building. The ceiling is emblazoned with the allegorical painting of Mother Svea by David Klöcker Ehrenstrahl.
The south end of the building features Latin inscription CLARIS MAIORUM EXEMPLIS, along with a statue of Gustav Vasa.

Arguably, the most prominent monument of the Swedish Empire (1611–1718) era, the Bonde Palace (Bondeska palatset) was originally designed by Nicodemus Tessin the Elder and Jean De la Vallée in 1662-1667 as the private residence for the Lord High Treasurer, Gustaf Bonde. In the 18th century it accommodated the Stockholm Court House and since 1949 has housed the Swedish Supreme Court.

The original design by Simon de la Vallée and Tessin the Younger, was based on French Baroque and Renaissance prototypes commonplace in the 17th century, featuring H-shaped plan with two southern wings flanking the main court, and northern wings surrounding a small Baroque garden. It also had an exquisite, tall, steep-pitched, copper-dressed roof covering the central building surrounded by cupolas of the corner pavilions, with facades decorated with massive Ionic pilasters, festoons and portraits of Roman Emperors dotting the walls.

Following the devastating fire of the royal palace Tre Kronor in 1697, the Royal Library and the Svea Court of Appeal were lodged in the Bonde palace. Its original elaborated roof was destroyed by fire in 1710, while the original cupolas survived. In 1730, the palace was finally bought by the city as the seat for the Town Hall.

In this capacity, the palace commenced its central role in the Swedish legal history by witnessing several dramatic events, such as the public flogging of the regicide Jacob Johan Anckarström on April 27, 1792, and the mob beating, kicking, and trampling the statesman Axel von Fersen the Younger to death in 1810.

During the 19th century, the building gradually failed to accommodate the court house, fell into decay and by 1920 had found itself on the brink of demolition. However, in 1925 it was restored. In the 1940s, the building underwent further comprehensive restoration, followed by series of others in 1986 and 2003–2004, carefully recreating its 17th-18th century look using the original materials and craftsmanship to the maximum. Today, the building is classified as a historical monument of national interest and maintained by the Swedish National Property Board (Statens Fastighetsverk).

The Parliament House (Riksdagshuset) is the seat of the Swedish parliament, the Riksdag. Even though the building is more modern compared to some of the nearby structures, the influence of the local Baroque Revival and Renaissance style is evident in its centered facade section and throughout the structure. Built between 1897 and 1905, the complex was designed by Aron Johansson with the only stipulation made to him that it should not outshine the Royal Palace.

The two buildings of the complex were originally intended to house the Riksdag in one, and the Sveriges Riksbank (Swedish National Bank) in the other, of a semicircular shape. However, after the bicameral Riksdag was replaced by a unicameral legislature in 1971, and the bank relocated, the latter building was converted to house the new Assembly Hall.

Located on the island of Helgeandsholmen, the building is flanked by water and is impressive on the horizon, especially at night. On the eastern part of the island, visitors will find restaurants, which have been serving the local cuisine since 1832, along with an exquisite public park, offering incredible views of the Riksdag and the surrounding landscape.

Walking Tours in Stockholm, Sweden

With almost 70 museums in operation, Stockholm houses more museums than most cities on the planet. The island of Djurgården, inside Stockholm, is home to an array of museums and historic monuments, including Scandinavia’s most popular Vasa Museum and Sweden’s first open-air museum. To explore these and other museums of Djurgården in detail, follow this self-guided walk.

Tour Duration: 2 Hour(s)
Travel Distance: 3.2 Km or 2 Miles

Once an independent city, Norrmalm has been a part of Stockholm (one of its central areas today) since 1635. Many of Norrmalm's old buildings were torn down during the 1950s-60s to clear space for modern construction. Still, the most notable pieces of local architecture are in place and reveal a wide range of styles - Late Gothic, Renaissance, Baroque. Among the many places of interest found. view more

Tour Duration: 2 Hour(s)
Travel Distance: 3.0 Km or 1.9 Miles

Södermalm, or "Söder" for short, is a borough in central Stockholm, incorporating a large island of the same name (formerly known as "Åsön"). Although considered an island, the water surrounding Södermalm to the north and south does not flow freely, but passes through a series of locks. Visitors are charmed by the borough's narrow, cobbled streets and neat squares, as. view more


Gamla stan Walking Tour

Our time together on this orientation walk will mostly be spent on the main island district that forms Stockholm’s historical city center: Gamla stan, or Old Town. As we cross Gamla Stan, we'll develop a picture of how the city came to be and of life in Stockholm today. With cobblestone streets underfoot and waters of the archipelago rushing by, Stockholm’s atmosphere is thoroughly charming. This is a city deeply attuned to the natural environment that surrounds its urban geography.

From certain vantage points in Gamla stan, we'll also have amazing views across the water. The skyline when viewed from the west side of the Old Town is dominated by the City Hall. The municipal building is located in another island district, but luckily, the open water gives us a clear panorama of its red brick tower. We'll make sure to discuss this notable structure and take advantage of the wide-angle view to admire its distinctive architecture.


Traffic

The island of Gamla Stan can be easily reached by private and public transport. At the station stan Gamla keep the Grona - and Röda linjen the Stockholm subway . Furthermore, various bus lines drive across the island and have stops there. The island and the Vasabron , Norrbro and Strömbron can be reached by private transport from the direction of Norrmalm . Gamla Stan can be reached from Södermalm via the Slussen transport hub . The Centralbron bridge leads over the island, but has no entry or exit there.


Погледајте видео: A SONG FOR SWEDEN - DU GAMLA DU FRIA (Јули 2022).


Коментари:

  1. Meldryk

    Разумем ово питање. Могуће је дискутовати.

  2. Shakagal

    веома брз одговор :)

  3. Gaarwine

    Апсолутно се слажем са тобом. У овоме је нешто добра идеја, тврдим.

  4. Gow

    дивно, веома вредан комад



Напиши поруку